zijderoute.reismee.nl

Dag 11: Karakol

Vandaag reizen we nog iets verder om her prachtige meer, we omcirkelen het meer en bekijken de bergketen aan de andere kant ook eens een beetje dichterbij.

We bezoeken het stadje Karakol. Dit is een oud Russisch stadje. De eerste plaats om te stoppen in de oude houten moskee. Weer een heel andere uitzicht dan die van de afgelopen week. Bij deze zien we de grote Chinese invloed duidelijk terug.

In het dorp is eveneens een oude, houten orthodoxe kerk te vinden. ( sommige mensen in de groep herkennen er een beetje villa kakelbont van PipiLangkous in )

Na de lunch trekken we de bergen in waar er een wandeling naar een vallei kan gemaakt worden. De weg naar de vallei zelf bestaat uit prachtige zichten.

Zelf heb ik genoten van de zon en een leuk boek terwijl de groep een wandeling naar de vallei maakt.

Omdat ik jullie de pracht van de vallei niet wil misgunnen heb ik een paar foto’s geleend.

Morgen vertrekken we naar Kazachstan en China, door de moeilijkere grensovergangen en de controles van gsm en computers kan het zijn dat we niet altijd stabiel internet krijgen. Dus misschien kan ik niet altijd mijn verhalen uploaden maar we doen ons best.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!