zijderoute.reismee.nl

Dag 23: beijing

Vandaag rijden we een stukje tot buiten de enorme stad. We bezoeken nl de muur, maar op de niet toeristische plaats. Dit zodat het lijkt alsof we toch een beetje alleen op de muur kunnen zijn.

De mensen in Peking ontvluchten de stad als het te warm is, net zoals de koninklijke familie vroeger ook, naar het zomerpaleis.

Dit is een park met een enorm manueel gegraven meer. Er is een tempel, en een zomerhuisje voor de koninklijke familie.

Omdat de koningin niet tussen de onderdanen kon wandelen is er tussen de tempel, het paleis en haar marmeren ( ja echt marmeren) boot een lange overdekte gang gemaakt. Deze is 728m lang en is langs binnen en buiten volledig beschilderd met kunstwerken.

Morgen is het weeral ons laatste dag van de reis :-(

Moeke

Hej wat ziet het er weer prachtige uit.het is vandaag weer een echte regendag .gistere ben ik de buurjongen gaan bezoeken.wat is het huis er groot geworden.geniet nog van je laatste dag morge en al vast een goede terug vlucht.ik kan niet wachte om julie kus en knuffel in echt te geven.en al julie mooie verhalen te horen.dikke kus moeke en jelka

Moeke

Welkom terug in belgie.
Welkom in het huis waar het weer altyd een beetje anders is dan op een ander.welkom in dorp waar ze met de vogel gaan wandelen.welkom terug in leven van fille en het gejaag.maar wij wachten nog eerst op leuke verhalen van julie reis.tot binnenkort moeke en jelka

Chantal

Toppie !!!

Chantal

Jullie hebben weer een prachtige reis gemaakt, heb er weer mee van genoten en van 'bijgeleerd', want buiten de "toppers": Chinese Muur en Terracotta Leger kon ik mij er niks bij voorstellen.
Leuk geschreven en mooie foto's ! Doe zo voort en hop nr het volgende avontuur !!!

Ingrid

Hoi Ina,

Ik heb eens (eindelijk) je blog doorgelezen. Een mooi verhaal en mooie foto’s!
Is de routekaart vanuit de app polarsteps?