zijderoute.reismee.nl

Dag 13: almaty

Vandaag bezoeken we het olympische sportcomplex dat hier in bergen boven Almaty ligt.

We bezoeken de op een na hoogste openlucht schaatsbaan.

Hierna zouden we met de kabelbaan de berg opgaan, maar aangezien deze niet werken vandaag nemen we een minibus en vertrekken nog verder omhoog. We komen aan op 2260m. Vanaf hier vertrekken ook verschillende kabelbanen naar de skigebieden die hier in de buurt liggen.

We dalen de berg terug af en bezoeken een lokale orthodoxe kathedraal.

En zoals het hier in centraal Azië gewoon is, is er ook hier een monument voor de gevallen soldaten van WO 2.

Vanavond vertrekken we richting China. Tot snel.

Werner

Prachtige natuur en schitterende gebouwen. Geniet er verder van !

Moeke

Hallo ,zo te zien al paar dagen geen internet.dus volgen we gemaakte schema.gisteren toch niet op babybezoek gekunnen.want kindje kon niet goed tege pap. dus zal volgende week dinsdag avond zijn.voor de rest is hier als oke .het ziet er weer prachtige uit.zo te zien krijgen julie daar lekker eten .en eten julie daar julie buikjes mooi rond.dikke kus moeke en jelka