zijderoute.reismee.nl

Dag 21: Xi’An en het terracotta leger

Vanmorgen bezochten we het terracotta leger.

Keizer Qin, de eerste keizer van het verenigde China ( ca 600 na Christus) had als grafmonument de opdracht te geven een leger te bouwen en op te stellen als verdediging van zijn graftombe.

Toen in 1970 een aantal boeren een put groeven op hun land belanden ze puur toevallig op de eerste rij soldaten van dit leger en ontdekten hierdoor een enorme culturele schat. Als ze een meter verder naar links of naar achter hadden gegraven was deze schat mogelijk nooit ontdekt geweest.

Ruim de helft van het leger is nog niet gerestaureerd en ligt nog als puzzelstukjes in de tombes.

Na dit indrukwekkende tafereel bezoeken we nog de kleine wilde gans pagode in het midden van de stad. Het is een heerlijke oase van rust in het midden van de chaotische stad.

Morgen nemen we een super hogesnelheidstrein en vertrekken we richting Peking.

Moeke

We hebben net de voerbijen 5 dagen bijgelezen.wat zie het eten er tog lekker uit.hier is het vandaag bewolkt maar tog al men wandeling naar de bakker gedaan.het zijn weer mooie foto s.zo heb ik weer even kunnen genieten van julie reis.geniet nog van laatste dagen.ik tel al af om julie terug te zien.dikke kus moeke en jelka(tot morge op blog want dan kom ik terug )

Werner

Zo te zien is het wel de moeite geweest, nu zijn jullie terug op al vertrouwd domein. Geniet nog, want aan alle mooie verhaaltjes komt een "....." . Groetjes uit een herfstig Brasschaat.

Chantal

Cool !!! Ben jaloers !