zijderoute.reismee.nl

Dag 20: Xi’An

Vandaag brengt een lange treinreis ons naar Xi’an het eindpunt ( of begin) van de zijderoute en de voorlaatste stop in onze reis.

Als eerste bezoeken we het lokale museum, maar spijtig genoeg waren we hier niet alleen. Het leek of alle Chinezen ook hier waren !

Vervolgens brengt de bus ons naar de muur van het oude Xi’an, deze is nog volledig in tact. De muur heeft nu iets meer doorgangen dan in de oude tijd maar zijn glorie is er nog steeds. Er ontstaat een mix tussen de oude glorie en de nieuwe wereldstad die Xi’an met zijn 9 miljoen inwoners is.

Een extra speciaal iets, vandaag was er blijkbaar een marathon bovenop de muur. Wat moet dat afzien geweest zijn voor de deelnemers, ruim 27 graden en geen afspanning dus slalommen tussen de toeristen !

Als laatste stop van deze lange vermoeiende dag bezoeken we de lokale moslim wijk. Deze is enorm kleurrijk en bestaat uit vele straatjes met allemaal lokale handelaren die verschillende kleurrijke voedingswaren verkopen.

Morgen is het dan zover dan gaan we op bezoek bij het terracotta leger, ik zal misschien maar zorgen dat mijn schoenen gepoetst zijn en mij shirt en broek gestreken zijn ;-)

Tot morgen