zijderoute.reismee.nl

Dag 19: xining

Deze morgen weer vroeg uit de veren, we reizen met de hogesnelheidstrein met 250km/u naar Xining.

Hier aangekomen bezoeken we 2 lokale bezienswaardigheden. We bezoeken de grootste moskee van deze streek.

We zien hier duidelijk dat de mensen anders leven dan in de vorige steden, de meeste mensen zijn hier moslims.

De volgende halte is een enorm Tibetaans klooster. Het is op de kloosters in Tibet na een van de belangrijkste, dit omdat er ooit een daila lama geboren is.

Als avondeten ( evenals de lunch en als we willen als ontbijt) eten we natuurlijk Chinees. We zitten aan grote ronde tafels van 10 personen, met in het midden van de tafel een ronde schijf, deze draait rond. Op de plateau komen verschillende gerechten, rijst, soep, een aantal groentengerechten en vleesgerechten. ( de kip zelfs met kop, poten en botjes op het bord) vanavond hadden we nog een extra feestgerecht dumplings. Pasteitjes gevuld met vlees, vis en of groenten.

Morgen nog vroeger op, de trein komt dan al om 7.30u op naar het terracotta leger.